مرکز فروش شیره انگور قرمز

شیره انگور قرمز و عسل گون گزانگبین پر از مواد مغذی است که نباید از خواص آن غافل شویم. این محصول در فصل پاییز گرفته می شود. این محصول دارای قند زیادی می باشد و فواید زیادی دارد. این محصول خاصیت ضد نفخی هم دارد و این ماده در تقویت بدن نقش مهمی دارد.

این خوراکی طبع گرمی دارد و بیشتر افراد به همین خاطر طرفدار این محصول می باشند. در این مقاله به بررسی انواع شیره های انگور و بازار فروش این محصول بیش تر می پردازیم.

مرکز فروش شیره انگور قرمز

نقد و بررسی انواع شیره انگور

نقد و بررسی انواع شیره انگور در ایران انگور های مختلفی وجود دارد که تعداد آنها تقریبا به 100 نوع می رسد. شیره از انگور و عسل طبیعی ایلام خاصی تهیه می شود. شیره از انگور هایی به دست می آیند که خیلی درشت و شیرین می باشند. این نوع محصول در درختانی پیدا می شود که آبیاری کمتری نسبت به سایر درختان داشته باشند. انگور هایی که برای گرفتن شیره پرورش داده می شوند اغلب در استانهای گیلان مازندران اردبیل و استان مرکزی و اطراف تبریز قرار دارند.

شیره انگور امروزه به دو صورت سنتی و صنعتی تهیه می شود. در روش سنتی ابتدا انگور ها را می شویند و بعد آن ها را له می کنند بعد از اینکه آبشان را گرفتند خاک سفید به آن اضافه می کنند. خاک سفید یک نوع خاکی است که مملو از املاح معدنی است. این نوع خاک در روستاهای استان همدان به وفور یافت می شود و در شهر های دیگر کشور این خاک در عطاری ها به فروش می رسد.

این خاک را عموما روی بخاری یا در نور آفتاب حرارت می دهند. سپس آب انگور را اضافه می کنند چون خاک حرارت زیادی ندیده موجب گل آلود شدن آب می شود. اگر قصد دارید خاک سفید را به آب انگور اضافه نکنید توصیه می شود که از این تصمیم منصرف شوید. چون احتمال دارد که آب انگور ترش شود به این اتفاق در اصطلاحات محلی می گویند نجس شده. بعد از این مراحل محصول را یک شب نگه می دارند. سپس به وسیله پارچه آن را صاف کرده و خاک را از روی آن جدا می کنند سپس آب انگور جدا شده از خاک بعد دو ساعت به جوش می آید. این مراحل تولید شیره به صورت سنتی بود.

قیمت تولید شیره انگور قرمز

قیمت تولید شیره انگور قرمز تولید کنندگان این محصول در کشور زیاد هستند این شغل تقریبا یک شغل فصلی به حساب می آید با این حال این محصول به خارج از کشور هم صادر می شود. شیره ها انواع مختلفی دارند شیره قرمز یکی از آنها می باشد قیمت این محصول در ظرف یک کیلویی 30 هزارتومان است. قیمت های این محصول در بازار مختلف است و بسته به وزن و برند و پارامتر های دیگر متغیر می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما