تولید شیره انگور صنعتی

شیره انگور و عسل طبیعی خوانسار از جمله فراورده‌های پرخاصیتی است که از میوه انگور به دست می‌آید. شیره انگور را می توان به دو روش سنتی و صنعتی تولید کرد. بر خلاف تصور عموم، شیره انگور صنعتی نسبت به شیره انگور سنتی از خواص و مواد مغذی بیشتری برخوردار است. در حال حاضر تولید شیره انگور به روش صنعتی در نقاط مختلف کشور ما انجام می شود. اگر قصد خرید عمده این محصول را دارید با ما تماس بگیرید.

تولید شیره انگور صنعتی

مراحل تولید شیره انگور صنعتی

مراحل تولید شیره انگور صنعتی به طور کلی تولید شیره انگور و عسل طبیعی سهند به دو روش سنتی و صنعتی انجام می‌شود. علی‌رغم برخی تفاوت‌ها در این دو روش تولید، تقریباً همه مراحل در آن ها یکسان است.

برای تولید شیره انگور در ابتدا میوه انگور شسته می شود تا همه آلودگی‌های آن زدوده شود. سپس دانه های انگور است از خوشه جدا شده و سپس له می شود به این ترتیب آب آن خارج می گردد. صاف کردن آب انگور مرحله بعد می باشد که طی آن فرآیند جداسازی پوست و هسته از آب انگور صورت می‌گیرد. زمانی که آب انگور خالص به دست آمد، نوبت به جوشاندن و غلیظ کردن آن می رسد. ولی پیش از این کار به آب انگور خاک سفید اضافه می‌کنند و کمی صبر می‌کنند تاخاک سفید ته نشین شده و بعد آب انگور را از آن جدا می کنند. این کار کمک تا آب انگور و به دنبال آن شیره انگور شفاف شود. در نهایت آب انگور شفاف به دیگ های پخت منتقل می شود و عملیات تغلیظ آن صورت می‌گیرد. سپس شیره انگور حاصل شده را از صافی عبور می‌دهند.

همه این مراحل در روش های سنتی و صنعتی مشابه هستند، ولی در شیوه صنعتی از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات پیشرفته استفاده می شود. ضمن این که در این روش برای شفاف کردن شیره انگور مواد متفاوتی به کار می رود. همچنین فرآیند پخت آب انگور در روش صنعتی در محیط خلا و با سرعت زیاد صورت می‌گیرد. از این رو شیره انگور صنعتی نسبت به شیره انگور سنتی مواد مغذی بیشتری دارد.

صادر کننده شیره انگور صنعتی

صادر کننده شیره انگور صنعتی انگور و فرآورده های آن از جمله محصولاتی هستند که از بازار بین‌المللی مناسبی برخوردارند. در حال حاضر صادرات شیره انگور به کشورهایی چون روسیه، آلمان، ترکیه، عراق، امارات و بسیاری از کشورهای اروپایی انجام می شود.

از آن جایی که عامل کیفیت نقش مهمی در بحث صادرات دارد، اغلب شرکت های صادر کننده شیره انگور تلاش دارند تا این محصول را با کیفیتی قابل قبول تهیه کنند. خوشبختانه در حال حاضر پیشرفت‌های زیادی در زمینه تولید شیره انگور صنعتی صورت گرفته و امکان تهیه این محصول با استاندارد های بین المللی وجود دارد و در نتیجه بسیاری از صادرکنندگان در این زمینه کمبودی احساس نمی کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما